Around Oleśnica Rally, 80km. autor: NineSins

GPX:
https://forum.rat-adv.org/t/around-olesnica-rally-80km-gpx/7181

Trasa jest pętlą, można zacząć w każdym miejscu. Opis prowadzony z Dobroszowa Oleśnickiego, zgodnie z ruchem wskazówek zegara (punkt najbardziej wysunięty na zachód).

  1. Trasę rozpoczynamy jadąc polnymi drogami na wschód. Grunt dość dobrze związany, miejscami gliniasty i piaszczysty, okresowo rozjeżdżony przez sprzęt rolniczy. Po opadach zdarzają się śliskie punkty.
  2. Docieramy do drogi 368 tzw. stara ósemka, przez którą przeprawiamy się wiaduktem.
  3. Jedziemy przez wsie Dąbrowa, Boguszyce, Miodary podobnymi drogami jak w pkt. 1.
  4. W Miodarach wjeżdżamy na dłuższy, ale malowniczy odcinek asfaltowy, by przejechać do otoczonej lasami wsi Brzezinka.
  5. Z Brzezinki jedziemy w stronę Małych Brzezi, gdzie mamy możliwość objazdu następnego punktu (kierując się dalej prosto na SEE) lub skręcić w lewo na NE.
  6. :warning: Przejeżdżamy przez Małe Brzezie i wjeżdżamy w udostępnioną drogę leśną. W trakcie zwiadu (październik 2025) pod koniec trasy znajdowały się dwa powalone drzewa, oba dało się objechać bokiem, choć drugie wymaga przynajmniej dwóch osób w przypadku cięższych motocykli. Dalej :warning: nie rozpędzamy się, bo kamienny mostek przez rzekę Oleśnica ma wymyte brzegi i jest nieprzejezdny. Przeprawić da się przez kładkę na terenie Stodoły Instytutu Grotowskiego (teren należy do powiatu). Zachowujemy ostrożność, by nie zniszczyć kładki.
  7. Po krótkim fragmencie DK25 wjeżdżamy znów w las o śliskim podłożu, po czym polami rozjeżdżonymi przez ciągniki docieramy do wsi Junoszyn / Zielonka.
  8. Asfaltem przedostajemy się na drugą stronę S8 do Ligoty Polskiej.
  9. Stąd czeka nas wiele kilometrów polnymi drogami aż do Nieciszowa. Teren jest miękki i pełen kolein. Robi się trochę mniej płasko - żadnych stromych podjazdów, ale różnice w wysokości są zauważalne.
  10. Za Nieciszowem jedziemy przez mały lasek do Borowej, grunt raczej ubity i dobrze trzyma. Na tym odcinku mamy również :warning: czynny niestrzeżony przejazd kolejowy, przed którym znajduje się :warning: drewniany mostek, w którym brakuje kilku desek (trzymamy się lewej strony).
  11. Po przejechaniu na drugą stronę drogi 368 wjeżdżamy w ostatni fragment, prowadzący głównie dobrze związanym gruntem w okolice zalanej kopalni, gdzie czeka nas ostatnia przeprawa przez błoto i koleiny.

:red_question_mark: Legenda: Na niebiesko główna trasa, fioletowo objazdy. Licząc od proponowanego startu trasy - najbardziej wysunięty punkt na zachód, Dobroszów Oleśnicki, zgodnie ze wskazówkami zegara:

  • Pierwszy objazd to możliwy bród nieprzejezdne - objazd włączony do tracka.
  • Drugi objazd wokół drogi prywatnej - brak zakazu.
  • Trzeci objazd wokół prawdopodobnie nieprzejezdnej drogi nieprzejezdne - objazd włączony do tracka.
  • Zaktualizowany GPX zawiera dodatkowo objazd trudnego miejsca z dwoma powalonymi drzewami i zawalonym mostem w okolicach wsi Małe Brzezie.

:police_officer: Legalność: Po mapie wszystko prowadzi drogami gminnymi lub publicznymi. Jest jeden krótki fragment prawdopodobnie prywatny, w gpx propozycja objazdu, niestety częściowo asfaltem.

:compass: Trudność: W tych częściach trasy, które są mi znane, mamy miejscowo sporo błota, glinę, kałuże z koleinami, i płytkie piachy. Oceniając resztę po satelicie i street view, spodziewam się podobnych warunków na całości trasy.

:motorcycle: Parametry: Około 80km, według OpenStreetMap 20% asfaltu (niestety trzeba się przedostać jakoś przez obszar lasów państwowych).

:warning: Trasa przebiega przez czynne, niestrzeżone przejazdy kolejowe. :warning:


Okolice początku trasy (pkt. 1).


Powalone drzewa (pkt. 6).


Podmokły las i pola (pkt. 7).


Wyjeżdżone drogi przez ciężki sprzęt rolniczy (pkt. 9).

1 polubienie