O kategorii TET

Jest to część forum RATs, gdzie TETowicze będą mogli zarządzać utrzymaniem tras TET ich legalnością, nowymi wersjami tras, czy szukaniem objazdów

ogólny film co i jak jest tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=e4WyXoEkJmw

Kategoria posiada podkategorie po jednej dla każdej nitki TET
W każdym z tych kategorii będziemy pracować z odpowiednimi nitkami TET.
Mamy dwie główne role

  1. Zwiadowca, odpowiada za weryfikację legalności trasy w realu
  2. Kartograf, odpowiada za integrację traków dostarczanych przez zwiadowców

Organizacja topiku jest taka:
1.W postach pod kategorią danej nitki TET umieszczamy topik z sytuacją problematyczną na TET
wrzucamy zrzuty ekranu, zdjęcia, link do profilu osoby zgłaszającej, czyli wszystko to co może nam pomóc w wyznaczaniu korekty trasy. Taki wpis powoduje uruchomienie działań szukania nowego legalnego objazdu,
2. Kartograf może wyznaczyć objazd na mapach co powinien objechać zwiadowca,
3. Zwiadowca może po prostu znaleźć go w terenie, nie czekając na Kartografa
3. Kartograf weryfikuje legalność traka dostarczonego przez Zwiadowcę, umieszcza post z poprawioną całą trasą TET, i informuje Mirka Antoniewicza lub Piotra Sucha, aby przekazać nową trasę do publikacji na www

Zwiadowcy w odpowiedziach pod postem wrzucają:

  1. nagrany gpx z trasy
  2. wytłumaczenie dotyczące objazdów, jeśli były, w ramach wytłumaczenia powinien być zrzut ekranu pozwalający kartografowi zorientować się w lokalizacji objazdu
  3. ew. zdjęcia pokazujące objazd
  4. ew. poi na gpxach z lokalizacjami objazdów (jeśli zwiadowca potrafi to nanieść)
  5. Jeśli zwiadowca chce przejechać jakiś fragment, było by dobrze aby na Messengerze napisał że bedzie jechał skąd i dokąd, aby nie jeździć po 2 x tego samego

Zwiadowcy i Kartograf powinni zaznajomić się z tym topikiem

pozwala on na weryfikację legalności trasy (szczególnie w chwili wyznaczania objazdu) jest to niezbędne aby nie wyznaczyć nie legalnego objazdu
Zwiadowcy powinni zaznajomić się z tym topikiem

czyli jak ogarniać osmanda do jazdy w off i jak nagrywać gdzie jedziemy.
Kartograf (Zwiadowcom też by się przydało) powinien zapoznać się z tym topikiem

tłumaczy on jak używać gpx studio

zasady wyznaczania/weryfikacji trasy, ogólnie można by je nazwać zdroworozsądkowei z poszanowaniem innych:

  • jak się da to daleko od domostw,
  • nie prowadzimy tam gdzie są jakieś zakazy
  • celujemy przejezdność na motocykl typu Tenere 700
  • staramy się uniknąć bardzo trudnych fragmentów, brodów, a jeśli taki musi być to jakiś objazd jest potrzebny
  • unikanie jazdy pograniczu rezerwatów obszarów chronionych,
  • nie wytyczamy tras po wałach przy zbiornikach wodnych,
  • absolutnie trasa nie może przebiegać przez czyjąś posesję lub podwórko.

Narzędzia kartografa i co powinien robić:

  1. gpx studio
  2. program do pokazywania graficznie ile traków przejechaliśmy, on robi takie pokolorowane gpx
  3. Monitoruje wrzuty na topikach tras, pobiera gpxy, i uaktualnia główną trasę o zmiany
  4. Narzędziem robi kolorową mapkę, i rezultaty publikuje dla zwiadowców na Messengerze i co jakiś czas na stronie TET aby zagrzewać do pracy, budować oczekiwanie i ew. rekrutować następnych chętnych do pomocy
    trochę info jest też w tym poście:Trans Euro Trail (TET) - Polska / Poland | Facebook