Projekt połączenia Koronowo-Słupsk, Odcinek Koronowo → Swornegacie, 104 km, autor: Dawid_Str

Opis ogólny: Trasa rozpoczyna się na obrzeżach Koronowa i prowadzi do miejscowości Swornegacie. Jest to projekt łączony który docelowo ma połączyć Koronowo i Słupsk. Drugą część z Swornegacie do Słupska przygotowuje kolega rs_650 (Robert_rs). Trasa została przejechana motocyklem Honda CRF300 Rally dwukrotnie raz po deszczach i raz w okresie suchym. W obydwu przypadkach ani błoto ani piach nie były specjalnie głębokie. Trasa poza kilkoma miejscami jest raczej łatwa. Na trasie nie ma zbyt wiele ciekawych punktów jednak zdecydowana większość trasy to teren. Najdłuższy odcinek asfaltowy (10 km) to Bory Tucholskie .

GPX:
https://forum.rat-adv.org/t/projekt-polaczenia-koronowo-slupsk-odcinek-koronowo-swornegacie-104-km-gpx/7167

Opis trasy:
Startujemy z parkingu restauracji “Diabelski Młyn” w Koronowie. Po około jednym kilometrze zjeżdżamy na drogę szutrową i dalej podążamy już lekkim terenem.
Po około 6.5 km Dojeżdżamy do pierwszego trudniejszego odcinka. Jest to zjazd usiany kamieniami i koleinami. Zjeżdżając należy pamiętać że najpierw zakręca on około 90 stopni w prawo a potem 90 w lewo. Szczególną uwagę trzeba zachować po deszczach. Punkt początku zjazdu oznaczony jest jako POI1.
Tak wygląda wjazd w zjazd:

Dalej po kilku kilometrach dojedziemy do kolejnego zjazdu który prowadzi przez zarośla. Jest to dość szeroka ścieżka na której gdzieniegdzie znajdują się kamienie i korzenie. Można ją przejechać tylko na siedząco gdyż roślinność tworzy nad nami “sufit” który nie pozwalawstać na motocyklu. Wjazd oznaczony jest jako POI2 a poniżej zdjęcie wjazdu.

Za zjazdem jest rzeczka którą możemy pokonać brodem (dno jest utwardzone) lub przejechać przez mostek.

Zaraz za rzeczka po lewej stronie jest plaża a za nią dość długi niezbyt stromy kamienisty podjazd który jest też poprzecinany koleinami.
Teraz przed nami trochę łagodnych podjazdów i zjazdów, szutrów i innych dróg terenowych które doprowadzą nas do kolejnego punktu.
POI4 to miejsce w którym zaczyna się podjazd do miejsca które warto odwiedzić. Jest to nieco kręta droga na której znajdują się miejsca z nieco głębszym piachem.
(Niestety nie mam zdjęcia)
To doprowadza nas do punktu POI5 gdzie można odpocząć oraz wejść stąd na wzgórze Wilhelma które jest drugim najwyższym wzniesieniem województwa kujawsko-pomorskiego.

Stąd wracamy kawałek tą samą drogą. Potem kierujemy się na północ i docieramy do kolejnego punktu POI6 od którego wjeżdżamy w zarośniętą drogę.

UWAGA OSTROŻNIE!! To jest zarośnięta droga na której niestety pod trawą znajdują się niewidoczne korzenie i kamienie. Trzeba ją pokonać powoli i czujnie. Droga pomimo iż jest zarośnięta jest dość ewidentna. Gdy zacznie się rozdzielać na dwie wybieramy nitkę prawą. Od teraz droga zacznie się poprawiać i zaraz się skończy.

Kontynuujemy drogę na północ. I ocieramy w okolice Parku Narodowego Bory Tucholskie. Tutaj niestety zaczyna się odcinek złożony głównie z 10 km asfaltu dla którego nie ma niestety legalnej terenowej alternatywy w tych rejonach.

Poniżej zestawienie nawierzchni: