Cześć,
W końcu udało mi się opracować i przejechać moją pierwszą trasę, więc proszę o wyrozumiałość – to mój debiut.
Trasę oceniam jako łatwą. Nie mam dużego doświadczenia w jeździe terenowej, a mimo to przejechałem ją bez większych trudności. Wyjątkiem były dwa dość piaszczyste odcinki, które opiszę nieco później.
Całość została pokonana na V-Stromie 800 DE wyposażonym w fabryczne opony, czyli zestaw nastawiony raczej na proporcje 80% szosa i 20% teren. Dodatkowo kierowca również nie należał do najbardziej doświadczonych w off-roadzie, więc myślę, że daje to pewne wyobrażenie o stopniu trudności trasy.
Przyświecał mi pomysł wyznaczenia trasy z Koziegłów do Krasiejowa (JuraPark) prowadzącej możliwie jak największą liczbą dróg polnych oraz udostępnionych przez Lasy Państwowe dróg leśnych. Miejscami trasa jest naprawdę widokowa, szczególnie o tej porze roku, gdy przy drogach kwitną maki.
Aktualny GPX:
https://forum.rat-adv.org/t/trasa-kozieglowy-krasiejow-110km-gpx/8978
Podgląd Mapy:
Podgląd komoot:
Trasę rozpoczynamy w pobliżu ruin zamku w Koziegłowach. Ślad nie został poprowadzony bezpośrednio pod same ruiny, choć dojazd motocyklem jest możliwy. Zdecydowałem się jednak na bardziej zachowawcze rozwiązanie i ostatni odcinek pokonałem pieszo. Na miejscu wyglądało to bowiem tak, jakby trzeba było przejechać przez pole uprawne. Co prawda można znaleźć nieobsiane fragmenty terenu i nimi dotrzeć pod ruiny, jednak uznałem, że spacer będzie rozsądniejszym wyborem.
Następnie trasa prowadzi drogami polnymi oraz drogami technicznymi biegnącymi wzdłuż autostrady A1. Odcinek jest łatwy do pokonania w suchych warunkach, jednak po opadach należy liczyć się z pojawieniem się błotnistych fragmentów. Dla osób stawiających pierwsze kroki w jeździe terenowej mogą one stanowić pewne wyzwanie i wymagać większej ostrożności (patrz ja). Na szczęście (albo i nie) nie jest ich dużo.