Hej, Wstawiam info z wczorajszego objazdu odcinka Milicz-Kalisz. Wyznaczyłem dwa objazdy
bardzo mały- w miejscowości Kolęda (była brama z oznaczeniem teren prywatny)
większy - w miejscowości sławoszowice trak prowadził po wale przeciwpowodziowym z zakazem poruszania się. Wyznaczyłem objazd przez miejscowość Dyminy- rewelacyjnie położona między stawami.
Dodałem dwa znaczniki na trasie
1- zapora na rzece i elektrownia wodna
2- oznaczenie największego kompleksu stawów hodowlanych karpia w europie, założonego w XIII w przez cystersów.
Wnoszę o korektę trasy w okolicach przeprawy przez Wisłę, na tą chwilę TET prowadzi po ścieżce rowerowej, na moście są barierki oddzielające jezdnię od ścieżki rowerowej. Próby wjazdu gdzieś od boku na most bez łamania przepisów mogą być niefortunne i niebezpieczne. Na street view google maps widać o co chodzi. Na czerwono moja propozycja zmiany
W ten weekend będę objeżdżał odcinek od Wyszogrodu do Ostrołęki (o ile pogoda pozwoli).
Zaproponuję jakiś objazd. Akurat byłem tam kilka razy i albo można pojechać przez miasto, żeby zobaczyć widok na Wisłę albo je szybko ominąć główną drogą.
Celem zakończenia dyskusji na temat odcinka Milicz-Kalisz i objazdu przez Dyminy- wczoraj zrobiłem jeszcze raz wizję lokalną a dzisiaj byłem na policji w wydziale ruchu drogowego.
Na policji ustaliłem, że droga przez Dyminy jest przejezdna i można nią jeździć i nikt nie dostanie mandatu. Na drodze nie ma zakazów ani ograniczeń. Jedyne oznakowanie jakie jest to zakaz ruchu w okresie pokrywy lodowej ale ono dotyczy innej drogi równoległej.
Proszę o zabranie głosu osób decyzyjnych co robimy i czy wyznaczać ewentualnie inny objazd.
Pozostaje do wyjaśnienia kwestia poruszania się po wałach, przed Scinawą. Jechałem dołem przed wałami, ale nawierzchnia jest trawiasta, wygląda na to, że nikt tamtędy nie jeździ. Górą też ścieżka ale to chyba bardziej dla rowerów? Moim zdaniem to mało legalna trasa.
52.60726968685104, 20.59687614440918
Początek objazdu.
Proponuję poprowadzić ślad inną trasą. Przy tej drodze są działki rekreacyjne z domkami. Było trochę ludzi już teraz. W sezonie będzie więcej.
Niestety, nie objechałem alteratywnych dróg. Popatrzę jeszcze na mapę i coś zaproponuję.
52.61943065569035, 20.589226378067526
Koniec objazdu
52.644677893802, 20.597262382507328
Trzeba jechać prosto główną drogą. Oryginalnie wyznaczony ślad skręca w las. Gdyby nie ślad nawet nie zauważyłbym bocznej dróżki.
52.66724801109842, 20.59996604919434
Skręcić w lewo. Oryginalnie wyznaczony ślad prowadzi przez las, możliwe, że legalnie, ale jest tam dzikie wysypisko śmieci. Główna droga skręca w lewo.
52.69311616784322, 20.66685075778092
zakaz wjazdu. Droga leśna. Szlaban jest choć otwarty.
52.69614155705139, 20.667123869359276
alternatywny przejazd. Droga dobra. Widać, że używana.
52.71076897633878, 20.69875929385158
tu jest żwirownia i kopalnia piachu. Nie można skręcić. Proponuję jechać prosto. Tak też prowadzi główna droga.
52.74671022405694, 20.766992568969727
Jadąc prosto można ominąć szutrem/ drogą polną ulicę asfaltową, którą prowadzi oryginalny ślad. Droga jest dobra i użytkowana.
Tutaj zakończyłem zwiedzanie bo caly teren jest zalany, szukałem objazdów ale bez rezultatu - nic sensownego nie udało sie znaleźć…Jedynie zostaje asfalt Świdrowo-Sobota
52.60726968685104, 20.59687614440918
Początek objazdu.
Proponuję poprowadzić ślad inną trasą. Przy tej drodze są działki rekreacyjne z domkami. Było trochę ludzi już teraz. W sezonie będzie więcej.
Niestety, nie objechałem alteratywnych dróg. Popatrzę jeszcze na mapę i coś zaproponuję.
52.61943065569035, 20.589226378067526
Koniec objazdu
Trasa ogólnie bardzo ciekawa. Naszym zdaniem nie ma sensu tak jak kolega Tekla wyznaczania objazdów przez obecnie podmokłe tereny ( jest po zimie i po bardzo intensywnych opadach ) w sezonie będzie przejezdne a tym bardziej jakaś atrakcja na trasie przynajmniej.
PS. Zgodnie z zasadami po to mamy grupę na messenger aby informować kto gdzie jedzie i nie jechać dwa razy tego samego i potem się ścigać kto pierwszy wstawi na forum. Pisałem przed trasą i z trasy, mimo to zostałem uprzedzony przez kolegę Teklę. ale skoro opracowałem to wstawiam.
Przejechałem tędy w sobotę. Rzeczywiście z bagażem ciężkim moto bez kostek będzie ciężko . Objazd to asfalt. Moim zdaniem, tak jak napisał Piotr, jak będzie sucho nie powinno być problemu. Dobrym pomysłem byłoby umieszczanie w takich miejscach na tracku znacznika z informacją, że możliwe głębokie błoto.
@Tekla@PiotrM Wziąłem pod uwagę wasze propozycje zmian oraz legalność tracków i wyciągnąłem wspólną wersję. Dzięki za sprawdzenie drogi!
Jeżeli chodzi o wał w okolicy Ścinawy, to są wyznaczone tamtędy drogi ale ewidentnie nie prowadzą one koroną wału. Obszar wyłączony z lasów też chyba jest tam nie bez powodu. Żeby ominą ten kawałem należało by pojechać drogą 340, ale wtedy tracimy ładny widok na Odrę. Póki co zostawiłem track tak jak jest. Jedynie odsunąłem go trochę do korony wału żeby jak ktoś będzie jechał to miał mniej wątpliwości czy jechać górą czy dołem. @areen rzuć proszę okiem na ten fragment. (16.4576, 51.4048)